Stichting Ideefix | Zuidoost A.R.T. - Stichting Ideefix

Zuidoost A.R.T.

Stichting Ideefix presenteert in samenwerking met de Gemeente Amsterdam Zuid-Oost en het Altra Collega de cursus:‘informeel leren in Zuid-Oost’.

Een viertal young-professionals –afkomstig uit Amsterdam Zuid-Oost- bieden hun talenten aan op scholen en jeugdinstellingen in Amsterdam Zuid-Oost. Afgelopen week stond het Altra college op zijn kop. De school werd volledig overgenomen door Stichting Ideefix. Twee volle dagen lang stond alles in het teken van muziek, theater, dans, zang, hiphop, poëzie en creatief schrijven.

Twee dagen gevuld met praktisch leren op de meest uitdagende en leuke manier mogelijk. De cursus biedt kinderen en jongeren de mogelijkheid te sleutelen aan hun talenten door middel van diverse workshops. Daarnaast bieden de workshops de mogelijkheid te werken aan essentiële kwaliteiten als; samenwerken, vertrouwen opbouwen, zelfbeeld verbeteren, communiceren en presenteren.

De jeugd maakt niet alleen kennis met de kunst, o.a. met muziek, theater, creatief schrijven en poëzie, maar werken tegelijk aan hun zelfbeeld. Een positief zelfbeeld. ‘Ons uiteindelijke doel is om de talenten van de leerlingen te ontdekken en hen te stimuleren in hun ontwikkeling’ oftewel Daniel Krikke, initiatiefnemer van deze cursus.

Voor meer informatie of boekingen van deze cursus kunt u contact opnemen met:

Stichting Ideefix
Chris Lebeaustraat 4